Wysłany: 2011-06-19, 10:18 MacOs i OSx86 - czemu nie osobno?
Witajcie.
Z góry zaznaczę, iż w temacie szeroko pojmowanego programowania jestem laikiem. Moje pytanie i oczekiwana odpowiedź ma charakter czysto informacyjny, nikogo nie krytykuję - więc prosiłbym o wyrozumiałość.
Wiem, że to o co zapytam wymagałoby długotrwałej pracy wielu ludzi ... ale...
Wszyscy wiemy jak Apple stara się nam utrudnić życie, dlaczego więc ludzie zaangażowani w projekt OSx86 nie chcieliby stworzyć własnego systemu operacyjnego opartego na dobrych rozwiązaniach zaczerpniętych z systemu Apple, ale jednak samodzielnego.
Nie jestem użytkownikiem MacOs, więc znam temat jedynie w teorii, ale kilku z Was piszę o tym, że każda aktualizacja systemu niesie ze sobą ryzyko wysypania ... zdarza się to rzadko, ale jednak istnieje takie ryzyko. Dlaczego więc nie usunąć go tworząc stabilny, responsywny system operacyjny?
A może nieopłacalność takiej operacji wynika z tego, iż należałoby oprogramowanie, które chcianoby zawrzeć w systemie, dostosować do konkretnego OSa, aby uzyskać identyczną do MacOs responsywność.
Moze dlatego ze to nie bylo by takie latwe i jak by nawet to zrobili to i tak nie bylo by to samo co OSX. Pomysl o tym ze Programisci by nie pisali programow na system ktory byl by darmowy (o tym co mowisz) mowie tu o Photoshop, Gry, itp... Nie byly by wspierane na tym nowym systemie :O. I zoabcz ze osx byl pisany kilkanascie lat ! najpierw wychodzily ubogie wersje i tak sie rozwijal
_________________ Mac OS X (Retail x32) 10.6.7
Intel Core i5 - 650 | GeFroce GT 340 | Intel Chipset
---------------------------------------
Proszę o nie używanie BBCode w stopkach.
Jasne ja to rozumiem. Ale przez najblizszych kilkanascie lat może dojść do tego, że MacOs będzie wyjątkowo trudny do zainstalowania na PC ze wzgledu na zabezpieczenia czy sprzedaż jedynie online.